انتخاب درست کشور مقصد

۱۴ بازديد

                                               کار کردن در خارج از کشور، از اصلی‌ترین اهداف مهاجرت است. بخش زیادی از آمار مهاجرت ایرانیان را هم روش‌های مهاجرت کاری به خارج تشکیل داده‌اند. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان دشوار است؛ زیرا فاکتورهای متعدد و مختلفی می‌تواند در این انتخاب تاثیرگذار باشد.

برای بعضی میزان دستمزد، برای بعضی دیگر نزدیکی به ایران، برای افرادی پروسه مهاجرت ساده و ارزان و برای برخی هم خرج و مخارج زندگی در آن کشور ملاک است. قبل از ادامه مطالعه این مطلب، می‌توانید با پر کرن فرم ارزیابی مهاجرت، شرایط خود را برای مهاجرت ارزیابی کنید و منتظر تماس مشاورین موسسه مهاجرتی سیم آخر کانادا باشید، تا بهترین مقصد را به شما معرفی کنند.در این مطلب، تلاش کرده‌ایم معیارهای سازمان همکاری توسعه اقتصادی (OECD) و سازمان مالی Black Tower را به‌عنوان میعارهای اصلی انتخاب بهترین کشور برای کار در نظر بگیریم. هرچند شرایط دیگر مانند سادگی پروسه اخذ ویزا، نزدیکی به ایران و … را هم به این مطلب اضافه کرده و کشورهای مناسب را در یک لیست کلی به شما معرفی کرده‌ایم. بعد از آن مهم‌ترین کشورها را به‌صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد.

معیارهای انتخاب بهترین کشور برای کار

معیارهای اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان از قرار زیر است:

تعادل میان کار و زندگی (Work-life balance)

حداقل درآمد (Minimum Wage)

امنیت شغلی (Job security)

نرخ بیکاری (Unemployment Rate)

رضایت از زندگی (Life Satisfaction)

نسبت هزینه ملک به درآمد (Property price to income ratio)

نزدیکی به ایران و سهولت اخذ ویزاکانادا اولین و بهترین کشور برای کار

طبق آمار دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، در سال 2021 تقریبا 400 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. کانادا کمبود نیروی کار دارد و بخش زیادی از این نیاز را از مهاجران تامین می‌کند. از 18.5 میلیون نیروی کار کانادا، حدود 26% آن (4.6 میلیون نفر) را مهاجران تشکیل می‌دهند. با توجه به شرایط اقتصادی خوب، دستمزد خوب، رفاه و آزادی‌های اجتماعی و بازار کار گسترده، کانادا را می‌توان بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در نظر گرفت.آلمان جایگاه دوم، بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

آلمان یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی جهان است. این کشور هم مانند کانادا دچار کمبود جدی نیروی کار است. اخیرا آقای دتلف شیله (Detlef Scheele) رئیس اداره کار فدرال آلمان گفته است: این کشور سالانه به بیش از 400 هزار نیروی کار نیاز دارد.

همین شرایط باعث شده این کشور برای مهاجرت نیروی کار ماهر چندان سخت‌گیری نداشته باشداسترالیا جایگاه سوم، بهترین کشور برای مهاجرت کاری

استرالیا سال‌هاست که یکی از بهترین کشورها برای کار و زندگی شناخته می‌شود. با شیوع ویروس کرونا، دولت این کشور با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حمایتی، در شرایط نامتعادل اقتصادی، وضعیت بازار کار و مشاغل را به خوبی حفظ کرد. استرالیا از کشورهایی است که بیشترین دستمزد را به نیروهای کار پرداخت می‌کند. صدور اقامت دائم برای نیروهای کار هم یکی از دلایل محبوبیت این کشور است:مروری بر رتبه های چهارم تا چهاردهم بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

بعد از کانادا، استرالیا و آلمان که جایگاه یک تا سه را در لیست بهترین کشورها برای کار به خود اختصاص دادند، بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به رتبه‌های پایین‌تر. البته این رتبه‌بندی دلیلی بر بی اهمیت جلوه دادن این کشورها نیست.

رتبه چهارم: دانمارک (Denmark)

دانمارک از مرفه‌ترین و با کیفیت‌ترین کشورهای اروپا و دنیا از نظر شاخص‌های کار و زندگی است. دانمارکی‌ها از شادترین مردم جهان هستند و نرخ فساد و جرم و جنایت در آن نزدیک به صفر است. این کشور با توجه به نرخ پایین رشد جمعیت، بخشی از نیاز خود به نیروی کار را از مهاجران تامین می‌کند:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.